Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 11 septembrie 2012

TUSLAMAUA SOACREI

Spre deosebire de   Tuslamaua ca la Giurgiu, câteva zeci de km mai la vest, la Răsmirești, unde s-a născut și a copilărit  soacra  mea, tuslamaua se face puțin altfel, este mult mai ”ușoară” și mai dietetică și sinceră să fiu îmi place mai mult. De fapt Didi Balmez în ”Carte de bucate alese” ediția din 1981 prezintă această rețetă ca ”Tuslama din picioare de vițel”. E foarte adevărat că soacra mea a fiert și picioarele vițelului împreună cu burta. Eu însă nu am avut decât o burtă proaspătă de la măcelărie și un os de la genunchiul animalului.  Am muncit câteva ore bune până am curățat burta de toată grăsimea și toate pielițele și am jurat că data viitoare voi cumpăra burta prefiartă, care este și bine curățată și nu necesită atîta muncă.

Ingrediente:
1kg de burtă
Un os cu măduvă de la piciorul vacii
O ceapă
Un morcov
O foaie de dafin
O căpățână de usturoi
Sare și piper după gust
Pătrunjel verde 

Preparare:
Burta (după ce a fost curățată și spălată în câteva ape calde și reci)  și osul
 
se pun la fiert în  apă rece (eu am folosit oala sub presiune).

Când burta este aproape fiartă, se adaugă ceapa curățată de coajă dar netăiată, morcovul, foaia de dafin, boabele de piper și sare.
Se fierbe în continuare până sunt și legumele fierte. Se scoate burta din oala în care a fiert se lasă să se răcorească și se taie fâșiuțe.  Se așează fîșiuțele de burtă precum și bucăți de morcov fiert pe farfurie și se stropesc cu usturoi zdrobit și amestecat cu zeama în care a fiert burta și cu pătrunjel fin tocat.

Din restul de burtă și zeama în care a fiert burta se face ciorba de burtă.

 

 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu