Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 4 martie 2015

PRAZ TURCESC

Ingrediente pentru 3 porții:
500 g praz
3 linguri cu ulei de măsline
75 g măsline  nesărate și fără sâmburi
2 roșii sau 2 linguri cu bulion
25 g stafide (am pus coacăze)
O lingură cu suc de lămâie
Sare (nu am pus)
Piper
Preparare:
Dacă se folosesc stafide, acestea se pun la înmuiat în apă caldă. Din motive de diabet (stafidele nu sunt permise)  le-am înlocuit cu coacăze congelate, pe care le-am lăsat să se dezghețe. 

Partea albă de la praz  am feliat-o rondele fine pentru că am avut un praz mare și gros. Mâncarea iese mai aspectoasă dacă se folosesc fire de praz mai subțiri, caz în care se taie în două pe lung apoi în bucăți de 3-4 cm. Prazul se pune într-o cratiță iar peste el uleiul și 2 linguri cu apă. 

Se lasă pe foc mic, acoperit cu capac ca să se înăbușe. Se lasă câteva minute, amestecând ușor cu o lingură de lemn ca să nu se prindă. 

Roșiile se curăță de coajă iar pulpa se toacă mărunt (eu am pus din conservă), iar dacă se folosește bulion, acesta se diluează cu 2 linguri cu apă. 

Măslinele se toacă mărunt 

și se amestecă cu stafidele înmuiate și scurse de apă, sau cu coacăzele, în cazul meu.

Roșiile, măslinele și stafidele (coacăzele) se adaugă peste prazul din cratiță 

și se mai fierb, acoperit, la foc mic încă 15-20 de minute. La sfârșit se condimentează după gust.

Se servește rece, cu suc de lămâie deasupra. Mie mi s-a părut destul de acră de la coacăze, așa că nu a mai pus sucul de lămâie.

Este o specialitate turcească foarte gustoasă și ușor de preparat, de post și bună și pentru regimul meu de diabet.


2 comentarii: