Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 10 martie 2015

PĂSTĂI PICANTE CU SOS DE LAPTE DE COCOS


Am plecat  de la o rețetă asiatică, care mai conținea în plus față de ingredientele prezentate, 2 lingurițe pline de pudră pentru curry, o linguriță rasă de scorțișoară, condimente pe care eu nu le-am folosit pentru că nu le agreez și 2 linguri zeamă de lămâie pe care le-am înlocuit cu o roșie mică. A ieșit un alt fel de mâncare, care mie mi-a placut foarte mult. Este asemănătoare cu păstăile cu smântână, dar este mai ușoară și de post.

Ingrediente:
350 g păstăi (congelate)
4 linguri cu ulei
4 căței de usturoi
O roșie mică
Un ardei kapia mic
125 ml lapte de cocos
Piper măcinat
Fulgi de cilli
(Sare nu am pus din motive de regim)

Preparare:
Se pun la încins 2 linguri de ulei. Se adaugă păstăile congelate și o ceșcuță de apă.

Se amestecă ușor, până fasolea este fiartă și apa a scăzut. 

Se scoate fasolea din tigaie și se pune într-un bol.
În tigaia în care au fost păstăile se adaugă celelalte două linguri de ulei și usturoiul tocat, amestecând repede să nu se ardă. 

Se adaugă roșia tocată mărunt, se amestecă să se înmoaie puțin  

apoi se  adaugă ardeiul kapia tăiat rondele subțiri 

și se amestecă. 

Se adaugă laptele de cocos.


apoi fulgii de cilli, sare și piper, după gust (precum și pudra de curry și scorțisoara, cine dorește varianta asiatică)

Se amestecă bine și se lasă la foc mic, până dă în clocot. Sosul se îngroașă destul de repede. După ce sosul s-a format și s-a îngroșat (nu durează decât 1-2 minute) se adaugă și fasolea verde. 


Se adaugă zeamă de lămâie după gust.
Se amestecă din nou și se mai lasă un clocot.


 Se servește caldă sau rece. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu