Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 18 noiembrie 2014

VINETE CONSERVATE PENTRU IARNĂ, LA BORCAN

Pentru că anul acesta, nu știu cum s-a făcut dar congelatorul meu s-a umplut înainte de a reuși eu să pun tot ce mi-am propus, pentru că s-au găsit până târziu vinete frumoase și bune (cu coaja netedă și luciosă, moi la pipăit, semn că nu au semințe mari și multe), pentru că vinetele sunt admise în dieta pentru diabet și ași mai putea enumera alte considerente, mi-am adus aminte (de fapt, ca să fiu sinceră, verișoara mea, Adriana, mi-a amintit) că înainte de '89, când, pentru a cumpăra un congelator trebuia să te înscrii pe o listă și să aștepți câțiva ani să-ți vină rândul (cam ca la ”Dacia”), majoritatea conservelor le pregăteam prin sterilizare, cu toate inconvenientele de atunci: borcanele erau acoperite cu celofan, care mai plesnea în timpul sterilizării sau mai târziu, accidental, ceea ce ducea la compromiterea conservei respective (a borcanului respectiv). Astăzi însă, cu borcanele acestea cu capace înfiletate, care închid etanș, riscurile de a compromite conservele sunt mult scăzute.
Rețeta am pregătit-o la sfârșitul lunii septembrie, dar o public abia astăzi, când am verificat borcanele și am constatat că stau perfect: după cum se poate vedea, sunt exact ca atunci când le-am făcut:

Ingrediente:
Vinete – câte doriți
Sare -  după gust, mai bine mai puțină
Ulei – câte o linguriță pentru fiecare borcan
Preparare:
Se aleg vinetele, cu coaja netedă, lucioasă, de culoare uniformă, fără urme verzi, căci vor fi amare, moi la pipăit, semn că nu au semințe mari și multe. Se coc la foc iute 

până sunt moi la pipăit. Se face o tăietură la partea din vârf și se așează într-un vas sau mai bine o sită (eu le pun în chiuvetă), cu tăietura în jos să se scurgă zeama amară. Când s-au răcorit puțin se curăță de coajă, spălând des mâna cu apă rece și chiar vânăta pentru a rămâne curată. Vinetele curățate se pun pe un plan înclinat și se lasă 5-6 ore (mai bine peste noapte) pentru a se scurge toată zeama amară.


Bine scurse se așează în borcane, se presară cu puțină sare, se adaugă o linguriță de ulei, 

se înfiletează capacele, se înfășoară în ziare și se pun într-un vas cu apă. 

Se fierb 10-15 minute din momentul în care se observă că fierb vinetele din borcan. Se scot borcanele din vasul în care au fiert și se răcesc lent, învelite în pături. 
Când s-au răcit se așează în cămară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu