Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 10 noiembrie 2014

CHIFTELUȚE DE HRIBI CU SOS DE SMÂNTÂNĂ

Ingrediente:
500 g hribi fierți sau 700 g proaspeți
O ceapă
Verdeață (pătrunjel și mărar)
Câțiva căței de usturoi
Un ou
O lingură cu pesmet
Sare după gust
Pentru prăjit:
2 linguri cu ulei
50 g unt
Pentru sos:
300 g smânt ână
Câțiva căței de usturoi
Mărar verde
Sare și piper după gust
Preparare:
Eu am avut hribi congelați așa că i-am decongelat 

și iam pus pe foc cu tot cu zeama lăsată și o lingură cu ulei. Am adăugat ceapa tocată mărunt și puțină verdeață. 

Am sărat și am lăsat pe foc până a scăzut toată zeama lăsată de hribi. În tocătorul electric am pus câțiva căței de usturoi 

și i-am tocat fin. Am adăgat verdeață și hribii răcoriți. Am folosit funcția ”puls”  de câteva ori, așa fel încât să rămână și bucățele mai mari de ciuperci. 

Am scos amestecul într-un castron. 

Am pus un ou 

și o lingură cu pesmet și am amestecat bine până s-a format o pastă ca cea de pârjoale. 

Am modelat chifteluțe rotunde pe care le-am dat prin făină. 

Într-o tigaie am pus să se încingă o lingură cu ulei și untul. 

Am prăjit chifteluțele scutrate bine de făină. 

Le-am scos pe hârtie absorbantă pentru a elimina surplusul de grăsime. 

Le-am așezat într-un vas, pe un singur rând. Am presărat usturoi tocat 

și am acoperit cu smântână. 

Am pus vasul pe foc și după ce a dat într-un clocot am presărat deasupra puțin piper și am pus vasul în cuptor (le-am mutat într-un vas ceramic,fără mânere, pentru a nu se arde în cuptor).

După ce a prins o custă ușoară, sunt gata. 

Se scot din cuptor și se presară cu mărar fin tocat.

Sunt foarte bune fierbinți, cu mămăligă.





Un comentariu: