Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 1 august 2014

SUPĂ PICANTĂ DE MIDII

Midiile ca și scoicile de apă dulce, nu făceau parte dintre alimentele consummate în nordul Moldovei. Mama mea îmi spunea că nu a gătit niciodată. Soacra mea în schimb, din Teleorman, gătea scoici de apă dulce, prinse de copiii vecinilor cu mâna din Vedea. Într-o vacanță de vară m-a învățat și pe mine să le gătesc (rețeta aici) deși initial nu eram prea încântată, totuși fiul și nora mea (cei mici) le-au savurat cu multă plăcere.
Astăzi am intrat la pescărie și am găsit midii de Marea Neagră. După o consultare  sumară a internetului m-am hotărât asupra acestei  ”supe”, de fapt  o specialitate siciliană dar răspândită în toată Italia, zuppa di cozze care în traducere liberă ar însemna supă de midii.
De fapt este un sos dulce-acrişor şi totodată picant de roşii care însoţeşte un bol de midii. Un adevărat răsfăţ – supa picantă de midii,” așa cum este denumită pe blogul Cevabun.ro  
Iată varianta mea:
Ingrediente:
700 g midii proaspete cu tot cu cochilii
3 roșii potrivite ca mărime, bine coapte
3 căței de usturoi
2 linguri de ulei de măsline
Un pahar cu vin alb sec
½ dintr-un ardei iute
O legătură mică de pătrunjel
O linguriță cu miere
Sare
Piper proaspăt măcinat
Fulgi de cilli

Preparare:
Midiile mele au fost din cele  păroase ” sau ”cu barbă”, (mai mici și cu un smoc de fire la capăt)

Pentru că le-am cumpărat ieri și le-am ținut în apă rece, în frigider până azi, am găsit vreo 200 g dintre ele deschise, deci moarte, așa că le-am aruncat. Restul le-am frecat bine cu o periuță de unghii, după ce am smuls ”barba” trăgând către balamaua scoicii (locul unde se îmbină cele două cochilii). Dacă mai rămân impurități sau posibili paraziți pe cochilii, se răzuiesc cu un cuțitaș.  După curățare, 

se pun în apă curată și se țin la frigider pînă se pregătesc legumele pentru sos:
Roșiile se crestează, se opăresc câteva secunde în apă cu sare apoi se trec sub duș de apă rece, se curăță coaja și se toacă cubulețe.

Usturoiul se taie feliuțe, ardeiul iute la fel, după ce i s-au îndepărtat nervurile și semințele. Pătrunjelul se toacă fin, inclusiv codițele, care nu se amestecă cu frunzele.

Midiile spălate se pun la fiert cu o căniță de apă și paharul de vin, într-o cratiță cu capac. Cratița se scutură din când în când pentru a se pătrunde midiile cu lichid. Când midiile s-au deschis (în câteva minute) se scot într-un bol și dacă este vreo una nedeschisă, se aruncă pentru că este moartă și deci toxică. Eu nu am găsit nici una nedeschisă. 

Zeama în care au fiert se stecoară printr-o strecurătoare deasă și se păstrează. 
În oala în care au fiert midiile se încinge uleiul și se adaugă usturoiul, ardeiul iute și codițele de pătrunjel și se sotează un minut. 

Se adaugă roșiile tocate, mierea, un vârf de cuțit de sare 

și zeama în care au fiert midiile. 

Se fierbe până când sosul se îngroașă (cam 10 minute). Se adaugă midiile fierte, piper proaspăt râșnit puțini fulgi de cilli și pătrunjelul tocat (frunzele) și se mai fierbe acoperit 2-3 minute, scuturând cratița din când în când, 

după care se ia cratița de pe foc. 

Se servește fierbinte, cu multă pâine înmuiată în sos. 

Cine dorește mai picant, se mai poate adăuga usturoi pisat, fulgi de cilli, piper.

Aici se poate vedea un filmuleț despre cum se mănâncă midiile.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu