Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 8 iulie 2014

DULCEAȚA DE COACĂZE ROȘII


Ingrediente:
800 g coacăze roșii
1 kg zahăr
250+100 ml apă


Preparare:
Coacăzele se spală sub jet de apă și se lasă să se scurgă bine după care se culeg bobițele de pe ciorchini.

Zahărul se pune pe foc cu 250 ml de apă. Se fierb până se obține un sirop legat, având grijă să îndepărtăm spuma. Se adaugă 100 ml apă rece și se continuă fierberea până se leagă din nou siropul.  Se stinge focul, se adaugă boabele de coacăze, 

se acoperă cratița cu un prosop curat și se lasă o oră pentru ca bobițele să lase tot sucul și să se umple cu sirop. După o oră se pune din nou dulceața la fiert și se lasă să se leage din nou siropul. Nu se amestecă în cratiță ci doar se scutură cratița din când în când.

Până aici, se procedează la fel ca și la dulceața decoacăze negre 
 însă coacăzele roșii lasă mult mai multă zeamă decât cele negre, așa că, după ce am fiert cam jumătate de oră, am oprit focul și am lăsat dulceața de pe o zi pe alta în cratița acoperită cu un prosop umed. A doua zi am fiert din nou dulceața  verificând consistența până a ajuns suficient de legată. Am luat cratița de pe foc și am acoperit-o cu un prosop curat ușor umezit. Se lasă de pe o zi pe alta. Rece se pune în borcane sterilizate și se înfiletează.

Spre deosebire de dulceața de coacăze negre la care semințele nu se simt în dulceață, la aceasta, de coacăze roșii,  semințele se simt la fel ca la dulceața de zmeură sau de mure. Am citit undeva că s-au scos cu un ac semințele din bobițele de coacăze. Nu știu cum o fi făcut persoana respectivă, dar eu, dacă ași fi vrut să scot semințele mi-ar fi luat cel puțin vreo 24 de ore, așa de mici erau bobițele mele de coacăze.

Oricum, chiar așa cu semințe, dulceața este minunată.

P.S. Azi am găsit coacăze albe. Sunt la fel de zemoase și cu la fel de multe semințe ca și coacăzele roșii și am hotărât că voi face din ele jeleu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu