Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 4 februarie 2014

ȘAORMA DE CASĂ


Acum, că am lipiile, am trecut la prepararea propriuzisă a șaormei (cantitățile ingredientelor  sunt după gustul și posibilitățile fiecăruia):

Ingrediente:
Lipii
Cartofi
Ulei pentru prăjit cartofii
Piept de pui
Usturoi
Maioneză
Smântână
Salată din varză proaspătă (varză, sare, piper, oțet, ulei)
Castraveți murați
Ketchup

Preparare:
Cartofii se curăță, se spală, se taie ”pai” și se prăjesc în baia de ulei

 până devin aurii (dacă vreți șaorma ca la șaormerie, atunci folosiți cartofi congelați și eliminați fazele cu curățatul, spălatul și tăiatul cartofilor).

Pieptul de pui se spală, se sărează și se pipărează 

și se frige pe grătar sau într-o tigaie nonaderentă. Pentru ca acesta să rămână fraged nu se frige timp prea îndelungat, ci doar până carnea devine albă și în interior (adică nu mai are sânge). Când este gata se taie feliuțe subțiri.
Usturoiul se curăță și se pisează mărunt. 

Se adaugă maioneză și smântână după gust și se amestecă până se obține un sos gros.

Varza se toacă fideluță, se freacă puțin cu sare, se adaugă oțet, ulei și piper după gust.

Castraveții murați se taie rondele.

Lipia (dacă s-a răcit) se încălzește la cuptorul cu microunde. 

Se așează pe farfurie și se unge cu sosul de maioneză cu usturoi. 

Se așează deasupra cartofi prăjiți și bucățele de piept de pui, 

apoi salata de varză și feliuțe de castraveți.
Se pune  ketchup după gust, 

se rulează cu grijă lipia așa fel ca să îmbrace toate ingredientele, se învelește la un capăt cu un prosop de hârtie (care este mai grosuț) și se servește. 

Nu mă laud, dar mi s-a părut mai bună decât oriunde am mancat în București și chiar la Istambul.



Un comentariu:

  1. Evident ca e buna,daca e facuta in casa si"ca la carte".E minunata si chiar voiam sa fac si eu,dar am renuntat,ca in ultima vreme rasfaturile culinare s-au tot prelungit .

    RăspundețiȘtergere