Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 2 decembrie 2013

TURTE DE CARTOFI CU BRÂNZĂ

Când aveam vreo 9-10 ani m-am îmbolnăvit de hepatită. La ieşirea din spital, printre indicaţiile medicale din vremea aceea era un regim alimentar destul de strict care trebuia urmat timp de 2 ani. Printre puţinele alimente permise erau cartofii şi brânza de vaci. Săraca mama nu mai ştia ce să mai facă pentru că eu refuzam şi cartofii şi brânza de vaci (nici azi nu le prea agreez), dar într-o seară a făcut această „turtă”. Mi s-a părut altceva decât obişnuitul piure cu brânză de vaci. Eu am înlocuit brânza de vaci cu telemea de capră şi caşcaval.
Ingrediente:
Un cartof mare sau doi mai mici
O ceapă uscată
Cîteva fire de ceapă verde
300 g brânză (caşcaval, telemea de capră, parmezan ras)
O lingură cu ulei
Piper proaspăt ras

Preparare:

Cartofii se taie cubuleţe şi se pun împreună cu ceapa tocată mărunt în tigaia cu o lingură de ulei fierbunte. 

Se amestecă puţin să se acopere cu ulei apoi se pune apă cât să-i acopere. 

Se lasă să fiarbă până cartofii s-au înmuiat şi apa a scăzut. 

Se sfărâmă cartofii cu o furculiţă. 

Brânza se dă pe răzătoare, iar codiţele de ceapă se toacă. 

Se adaugă peste cartofii din tigaie. 

Se acoperă tigaia şi se lasă să se topească brânza, scuturând tigaia din când în când. 

Se răstoarnă pe o farfurie şi se pune în tigaie cu partea care a fost deasupra pentru a se prăji puţin şi pe cealaltă parte.

 Se presară cu piper proaspăt râşnit şi puţin parmezan ras.
Se serveşte fierbinte.


Un comentariu: