Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

marți, 5 noiembrie 2013

OREZ CU OPINTICI SAU POPENCI SAU GHEBE


Orez cu diferite soiuri de ciuperci am gătit de nenumărate ori, dar rețeta prezentată de Nicolai pe blogul său  mi s-a părut interesantă. Și cum aveam în congelator niște  opintici (popenci, ghebe), congelați, am spus că trebuie să încerc rețeta.

Ingrediente:
O cană cu orez
½ de ceapă
Cam 2 căni de supă de pui
200 g opintici
3-4  linguri cu ulei
O lingură cu unt
Cam 50 ml de vin alb
O lingură cu parmesan ras
Sare și piper după gust

Preparare:
Se pune uleiul la încins apoi se pune ceapa tocată mărunt și se călește până devine sticloasă. 

Se adaugă orezul 

și se călește până devine translucid. 

Se stinge cu vinul alb, 

apoi se adaugă câte o ceșcuță de supă caldă, amestecând ocazional. 

Se lasă să fiarbă la foc mic. Se adaugă o lingură cu unt 

și câte o ceșcuță de supă până orezul este gata făcut. Nu trebuie să fie prea scăzut ci să rămână cremos. La sfârșit se pune o lingură de parmesan.

Separat se călesc ciupercile în puțin ulei. 

Se pun separate pentru ca orezul să rămână curat și frumos iar ciupercile să nu se înmoaie.

Ciupercile se adaugă la final, cînd orezul este gata. Se potrivește de sare și piper și se adaugă  puțin pătrunjel verde.



OBS. Mie, personal nu mi-a plăcut gustul pe care l-a căpătat orezul de la vin și nici cel de parmesan. Data viitoare  voi face orezul cu ciuperci așa cum stiu eu. Chestie de gusturi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu