Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 28 septembrie 2013

CIORBA DE HRIBI



Începutul acesta de toamnă ploioasă a făcut ca recolta de ciuperci de pădure (bureți) să fie foarte bogată în pădurile din jurul Suceviței (și nu numai, dar la Sucevița m-am aflat și eu). Spre deosebire de anul trecut, când hribii au fost destul de puțini, anul acesta sunt foarte mulți și de dimensiuni destul de impresionante, 

așa cum se văd în fotografiile (făcute cu telefonul, pentru că mi s-a stricat aparatul de fotografiat și abia acum mi-am procurat altul).

Și pentru că mi-am adus de la Sucevița câteva punguțe cu hribi congelați, din una am preparat această delicioasă ciorbă de hribi, care poate constitui varianta vegetariană a ciorbei de burtă sau a ciorbei rădăuțene.

Ingrediente:
½ kg hribi congelați sau proaspăt fierți
50 g unt
O ceapă
O căpățână de usturoi
1-2  gălbenușuri de ou
300 ml smântână
Oțet de vin (după gust)
Sare (după gust)
Câteva boabe de piper
Pătrunjel și mărar verde

Preparare:
Dacă se folosesc hribii proaspeți, aceștia se curăță, se taie bucăți potrivite  și se pun la fiert cu o ceapă, verdeață tocată și sare. Când sunt fierți, se scot din apa în care au fiert și se procedează ca și cu hribii congelați (apa în care au fiert nu se aruncă). În unt topit se pun la călit   ceapa tocată și câțiva căței de usturoi.

 După câteva minute, când ceapa și usturoiul s-au înmuiat, 

se adaugă hribii 

și se călesc și ei câteva minute. 
Se adaugă verdeață tocată 

se lasă câteva minute 

apoi se adaugă atâta apă în care au fiert (sau apă) cât să se obțină o ciorbă destul de groasă. 

Se adaugă  piperul boabe și se lasă să dea câteva clocote. 
Din restul de usturoi se face un mujdei.

 Peste o parte din mujdei se adaugă gălbenușurile de ou

 și smântâna 

și se amestecă bine. 

Ciorba se acrește cu oțet și se drege cu gălbenușul de ou frecat cu usturoi și smântână, care se adaugă în ciorbă după ce s-a luat oala de pe foc și după ce peste oul cu smântână se adaugă câte o lingură de ciorbă fierbinte, amestecând mereu până când cele două lichide (ciorba din oală și cea cu ou și smântână), au temperaturi apropiate. 

Abia atunci se toarnă oul cu smântâna în oala cu ciorbă și se amestecă (pentru a nu se coagula oul și pentru ca ciorba să nu capete aspect neplăcut, zgrunțuros).

 Se servește cu pătrunjel verde deasupra, mujdei (cine mai dorește) și ardei iute.

Vă asigur că și cei mai ”carnivori” vor lăsa ciorba de burtă sau pe cea rădăuțeană și vor mânca ciorba de hribi.





3 comentarii:

  1. Unde gasim hribi?Week-end linistit va doresc.Cu stima,
    Olivia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hribii aceștia au fost culeși de nora mea din pădure, de lângă Sucevița. Am văzut foarte mulți în piață la Rădăuți și la Păltinoasa. Deci cred ca se găsesc în piețele din orașele din apropierea munților, dar am citit pe net ca cineva a cumpărat conservați dintr-un magazin din București.
      Week-end plăcut și ție!

      Ștergere
  2. Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu , chiar azi ma gandeam la o ciorba de ghebe ... cand tocmai am primit reteta ta , MINUNATA , MINUNATA , ms frumos .
    Wk linistit !
    PS A cam trecut vremea hribilor ... acum daca se mai gasesc manatarci ...

    RăspundețiȘtergere