Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 14 iunie 2013

MENEMEN A’LA HASRET

 
Nu demult am vazut filmul turcesc Gönülçelen. Frumoasa tiganca Hasret pregateste pentru ea si profesorul Murat acest fel de mancare, in restaurantul unui hotel, la miezul noptii. Desi Murat credea ca va manca o omleta, Hasret i-a spus ca nu stie sa faca o omleta adevarata dar  i-a preparat o perfecta MENEMEN, ingredientul principal fiind usturoiul. Au savurat-o direct din tigaie, mancand-o cu mana, cu bucati de paine rupte dintr-o franzela. Am cautat pe internet si am gasit cateva retete, dar nici una nu continea usturoi. Asa ca am preparat-o dupa film. A iesit o mancare delicioasa, care desi s-ar incadra foarte bine la categoria “mic dejun”, poate fi savurata in orice moment al zilei. Iata reteta mea (de fapt a  Hasretei) :

Ingrediente:
O lingurita cu unt
O ceapa mica
2 rosii mai mici sau una mare
Un ardei iute verde
2 oua
50 g telemea
Sare si piper dupa gust
Si bineinteles ingredientul principal, usturoi (am pus un fir verde)

Preparare:
Ceapa se taie rondele.
 
Rosiile se spala si se taie cubulete nu prea mici.
 
 Ardeiul iute se spala si se taie rondele (am pus doar jumatate, ca mi s-a parut prea iute pentru gustul meu, dar mergea intreg).
 
Usturoiul se toaca marunt, branza se taie cubulete.

Untul se topeste intr-o tigaie nonaderenta. 
 
 Se adauga rondelele de ceapa si putina sare.
 
Cand ceapa este translucida, se adauga rosiile si ardeiul iute, se amesteca constant , pana se obtine un sos gros.
 
 Se adauga si usturoiul tocatsi se mai amesteca putin sa se moaie.
 
 Se sparg cele 2 oua, se condimenteaza
 
si se amesteca. Se adauga cubuletele de telemea si se stinge focul.
 
Se mananca fierbinte, direct din tigaie
 
cu mana intingand bucati de paine. Este delicioasa!  

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu