Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

joi, 2 august 2012

SALATA DE ARDEI COPȚI CA LA TELEORMAN

Această rețetă deosebită de salată, o știu de la soacra mea, de pe vremea când, studentă fiind îmi petreceam împreună cu soțul meu o jumătate din vacanța de vară la părinții mei și cealaltă jumătate la părinții soțului (să nu se supere nici unii). Pe atunci socrii mei locuiau într-o comună din Teleorman, de pe malul Dunării, recunoscută pentru culturile de legume și unde socrul meu era director la SMA. La noi, în nordul Moldoveii ardeii grași care se găseau erau foarte mici și cu ”carnea” destul de subțire și se curățau foarte greu, când erau copți. Era pe la sfârșitul lui iulie, începutul lui august când, într-o duminică dimineața, soacra mea a adus din cămară un lighean mare cu ardei galbeni, mari și grași că abia îi ținem în mână.

A aprins gătarul în curte și am pus ardeii la copt pe grătar. Între timp a prins vreo 3 pui, aproape găini (curtea era plină, cred că erau vreo 200 de pui, găini, curci, rațe și gâște, bașca porumbeii), i-am curățat, i-am sărat, pipărat și frecat cu usturoi și i-am lăsat să aștepte până le-a venit rândul la grătar. M-am speriat când soacra mea mi-a spus ca vom coace toți ardeii aceia din lighean (vreo 50 de bucăți, când noi eram 4 persoane adulte, cumnata mea care avea vreo 8-9 anisori și băiatul meu cel mare care avea vreo câteva luni). Nu m-am mai mirat când soacra mea a făcut două feluri de salată: cea clasică cu oțet și aceasta cu usturoi, precum și dint-un pui o mâncare foarte bună cu ardei copți iar  seara mai rămăseseră doar câțiva ardei pe fundul unui castron.
Deci iată rețeta de salată cu usturoi: 
Ingrediente:
Ardei copți
Câțiva căței de usturoi
Câteva crenguțe de cimbru
Câteva fire de pătrunjel verde
O lingură cu ulei
Sare și piper după gust 
Preparare:
Se coc ardeii și se curăță de pielițe, la fel ca aici, având grijă să păstrăm sucul pe care îl lasă.

Se rup fâșii și se așează într-o salatieră.

Usturoiul

se pisează cu sare,

se freacă cu o lingură de ulei și se subțiază cu sucul lăsat de ardeii copți.

Se presară frunzulițe de cimbru și de pătrunjel verde și deasupra se toarnă mujdeiul de usturoi.

Se acoperă salatiera și se lasă la rece minim o oră, după care se poate servi lângă pui pe grătar, fleică sau pește.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu