Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

luni, 9 iulie 2012

OSTROPEL, REȚETA STRĂBUNICII LUI MIRCEA DINESCU

Ostropel cred că știe toată lumea să facă, (am și eu rețeta mea) însă această rețetă are câteva particularități și într-adevăr un gust deosebit.
Rețeta a fost prezentată duminica trecută de Mircea Dinescu în emisiunea sa ”Politică și delicatețuri”, emisiune pe care eu o urmăresc de câte ori am ocazia, mai puțin pentru partea de politică ci în special pentru partea culinară. Dacă în multe privințe nu sunt de acord cu Mircea Dinescu, în ce privește partea culinară avem multe afinități: și eu prepar zacusca și nu numai, tot cu ingredientele rupte în fâșii și nu date prin mașină, folosesc și eu multe din ingredientele pe care le folosește și dânsul, sunt de acord și mă străduiesc și eu să promovez vechile rețete culinare, folosind pe cât posibil ingrediente sănătoase, fără prafuri, budinci, conservanți, etc.
Față  de rețeta lui Dinescu eu am folosit fleică de porc în loc de pulpe de pui și un vin roșu, din 1998 de Mehedinți, pe care-l aveam în frigider de vreun an, dinainte de a pleca copiii mei din țară. 
Ingrediente:
½ kg fleică de porc
O lingură cu ulei
2-3 linguri cu făină
O ceapă mare
Un ardei gras
2-3 roșii
O linguriță cu capere
Un pahar cu vin
O lingură cu zahăr (am pus mai puțin, că am diabet)
O căciulie cu usturoi
Sare și piper (am pus verde și roșu) 

Preparare:
Fleica se taie felii groase de cca 1 cm,

se sărează și se pipărează, se trece prin făină

și se prăjește în ulei.

Când a prins o crustă ușor rumenită, se adaugă cepa tocată nu prea mărunt,

se amestecă puțin să se înmoaie,

 apoi ardeiul gras rupt bucăți nu prea mari și se lasă să se moaie și acesta.

 Roșiile se curăță de coajă și se taie bucăți.

 Se adaugă în tigaie. Se dă focul la mic și se amestecă ocazional.
Între timp se prepară sosul: zahărul se pune la ars și se stinge cu vinul.


 Se amestecă să se topească caramelul

 și se toarnă sosul în tigaia cu celelalte ingrediente.

Se pun caperele,

piperul

și  usturoiul tocat grosier

și se potrivește de sare.
Se oprește focul, se lasă 10 minute să se liniștească și se poate servi.

Sosul de caramel și vin îi dă un gust și o aromă deosebită.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu