Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 20 iulie 2012

MEDALION DE CRAP LA CUPTOR CU NUCI ȘI VERDEAȚĂ


Este o rețetă deosebită, pe care am găsit-o pe un forum rusesc pentru femei. În rețeta originală se folosea ton roșu, deci un pește slab,  însă eu am făcut-o cu medalion de crap (care cred că a fost fitofag, pentru că a fost puțin cam gras), dar cu toate acestea a fost delicios. 

Ingrediente:
Un medalion de crap
3 cepe potrivite (am pus 2 și au fost cam puține)
O mână de nuci (cred că au fost cam 100 de grame, poate mai mult)
Pătrunjel verde
O lingură cu unt
Zeama de la o lămâie
Codițe de ceapă verde
Un păhărel de vin roșu
Sare și piper după gust 

Preparare:
Medalionul de pește se condimentează cu sare și piper, se stropește din belșug cu zeamă de lămâie și se lasă la rece minim 40 de minute.

Cepa se taie jumătăți apoi rondele. Nucile se sfărâmă bucăți.

Pătrunjelul se toacă mărunt, la fel codițele de ceapă.
Într-un vas termorezistent se pune untul

peste care se adaugă rondelele de ceapă.

Se așează medalionul de crap (condimentat și ținut la rece).

Se presară cu nucile sfărâmate

și cu pătrunjelul tocat mărunt.  

Se toarnă vinul (sau chiar apă). Vasul se acoperă cu folie de aluminiu

și se pune în cuptorul preîncălzit. După cca 40 de minute se scoate folia și se lasă să se rumenească. Se scoate din cuptor și înainte de servire se presară cu codițele de ceapă tocate mărunt.

Recunosc, mie nu-mi place peștele, dar conform  dietei pentru diabet o dată pe săptămână trebuie să mănânc pește. Acesta chiar mi-a plăcut!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu