Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 3 iunie 2012

CASTRAVEŢI VERZI CU SMANTÂNĂ

După Puiul cu smantână, Cartofii noi cu smantână şi mărar,Ciupercile cu smântânăPăstăile cu smântânăArdeii copţi cu smântânăVarza cu smântână, iată o legumă la care nu te prea gândeşti că ar putea fi gătită cu smântână. Şi totuşi, reţeta  am găsit-o în „ALBUMUL LITERAR GASTRONOMIC”, cules şi scris de Octavian Stoica şi Marius Vulpe şi editat de revista VIAŢA ROMÂNEASCĂ; Bucureşti, 1983.
Am încercat reţeta şi este deosebită, mi-a plăcut. Bineînţeles i-am adus câteva modificări minuscule.

Ingrediente:
1 kg de castraveţi verzi
20 g făină
100 ml smântână
20 g mărar
75 g unt
200 ml lapte
20 g sare
În plus, eu am pus piper şi un fir de usturoi verde.

Preparare:
Se curăţă castraveţii,

se spală, se taie în lung în bucăţi potrivite, în funcţie de mărimea lor.

 Se opăresc în apă clocotită cu sare

şi se pun la fiert 15 minute într-un sos format dinunt, făină, lapte şi sare.

Se servesc cu smântână deasupra şi mărar tocat mărunt.

Aceasta este reţeta originală. Eu am adăugat la sfârşit smântâna în sos şi am mai dat-o într-un clocot. Am servit presărat cu mărar tocat, piper şi usturoi verde.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu