Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 9 iunie 2012

BOLURI DE CIOCOLATĂ




Ingrediente:
Ciocolată  după preferinţă: albă, cu lapte sau amăruie
Baloane mici 

Preparare:
Baloanele

se spală bine cu apă şi detergent de vase, se lasă să se zvânte, se şterg de surplusul de apă

şi se umflă nu prea tare, deoarece dimensiunea baloanelor determină dimensiunea cupelor.

Ciocolata se topeşte la microunde sau pe baia de abur, amestecând până  devine netedă şi lucioasă.
Se pune ciocolata într-un vas potrivit ca mărime şi se lasă să se răcorească puţin, pentru a nu se sparge balonul când va fi înmuiat în ciocolată.
Deci, partea de jos a balonului se înmoaie în ciocolată, apoi se roeşte încet baza balonului astfel încât acesta să se acopere cu un strat gros de ciocolată.

Dacă se doreşte o margine dreaptă, se roteşte balonul uniform în jurul axei sale.
Pentru o margine dantelată, se aduce balonul înapoi în poziţie verticală, se roteşte  cu câteva grade şi se înmoaie din nou în ciocolată. Se continuă pe toată circumferinţa balonului, îndreptându-l şi apoi înmuindu-l în ciocolată.
 Baloanele acoperite cu ciocolată se aşează pe o tavă acoperită cu hârtie de copt şi se presează uşor balonul pentru a forma un fund plat.

Se pun bolurile de ciocolată în frigider pentru 30 de minute.
Cand bolurile s-au răcit, se apucă balonul de sub locul în care a fost legat  şi se taie chiar sub legătură, după care se lasă să iasă încet aerul. Se scoate balonul şi bolul este gata. Dacă balonul este lipit de bol, mai puneţi puţin bolul în frigider sau chiar în congelator. Se va desprinde singur.
Se umplu cu orice cremă, îngheţată sau chiar fructe.
Eu am ales să le umplu cu sufleu demure.

3 comentarii:

  1. Foarte frumos explicat!... Am mai vazut cam acum un an ceva de acest gen si mi-am propus sa fac si eu... dar nu am mai reusit!... Anul acesta neaparat trebuie sa fac!..

    RăspundețiȘtergere
  2. Just me
    Ideea nu-mi apartine. Am tradus-o si eu si am publicat-o pe celalalt blg al meu: http://geta-caietulcuretete.blogspot.ro/2010/03/cum-se-face-un-bol-de-ciocolata-pas-cu.html

    Felis,
    Si mie mi-au trebuit vreo doi ani, de cand am vazut reteta, vreun an si ceva de cand am cumparat baloanele... Este insa mult mai simplu de facut decat pare. Iti doresc succes!

    RăspundețiȘtergere