Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 6 aprilie 2012

BORŞ DE LOBODĂ ROŞIE

Pentru că la Bucureşti a venit primăvara şi piaţa este plină cu primele legume şi zarzavaturi noi, am făcut acest borş de lobodă roşie, preferatul lui Mircea, chiar dacă el nu mai este în ţară să se poată bucura.

Borşul se poate face în două variante: de post şi de frupt când se adaugă un piept de pui fiert şi rupt în fâşiuţe şi se drege cu smântână. Ambele variante sunt la fel de bune. Eu am făcut varianta de post.

Ingrediente:
O ceapă uscată şi/sau  o legătură de ceapă verde
Un morcov
Albitură (am pus numai o ţelină mică, pentru că atâta am avut)
Ardei gras tăiat cubuleţe (am pus de la congelator) 
O legătură de ştevie
3 legături cu lobodă roşie (din aceea aproape grena, nu cu nuanţe verzui)
O legătură cu pătrunjel verde
O legătură cu leuştean proaspăt
300 ml borş acru (sau după gust)
2 linguri cu orez
Sare 

Preparare:
2 litri de apă se pun la fiert cu o linguriţă de sare. Când apa începe să fiarbă, se adaugă în ordine: ceapa tocată,


ţelina curăţată şi tocată
morcovul tocat nu prea mărunt,

ardeiul gras cubuleţe,

stevia spălată bine, fără codiţe şi tăiată fâşii,

 loboda aleasă frunză cu frănză şi tăiată fâşii.

Se adaugă orezul clătit cu apă rece. Se lasă să fiarbă, dar nu prea mult pentru că frunzele (ştevia şi în special loboda sunt fragede şi se distrug), se adaugă borşul fiert separat, se adaugă pătrunjelul verde tocat mărunt,

se potriveşte de sare şi borş (dacă mai trebuie se mai adaugă) şi se mai lasă să dea un clocot, două. Se adaugă puţin leuştean tocat, se opreşte focul

 şi se lasă oala acoperită pentru 10 minute. La servire se adaugă în farfurie leuştean proaspăt tocat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu