Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 16 septembrie 2011

GOGOŞARI ÎN OŢET


Reţetă de la fosta mea colegă de birou, Doamna Oprescu. ÎI mulţumesc şi sper să-mi fi ieşit la fel de buni ca ai dânsei!
Ingrediente:
3 kg de gogoşari
1 litru de oţet
5 linguri cu miere
3 linguri cu sare
2-3 linguriţe cu boabe de piper
Foi de dafin
250 ml ulei
Hrean
În plus, eu am mai pus:
O conopida
Frunze de ţelină
2 linguriţe boabe de muştar 
Preparare:
Se aleg gogoşarii roşii, sănătoşi.

 şi o conopidă nu prea mare:
Se taie în 3-4 bucăţi şi li se scot cotoarele şi seminţele. Se spală şi se lasă la scurs.
Între timp se pun la fiert oţetul, sarea, mierea, piperul, foile de dafin şi uleiul. Se pun gogoşari tăiaţi astfel încât să fie acoperiţi de soluţie. Se lasă un clocot, după care se scot şi se  lasă să se răceasca puţin. Se continuă cu altă cantitate de gogoşari.
La fel am procedat şi cu conopida, spălată  bine şi ţinută vreo 10 minute în apă cu sare.
Se aşează în borcane.
Se pune câte o bucăţică de hrean, câteva boabe de muştar  iar deasupra câteva frunze de ţelină.
 
Se umplu borcanele cu soluţia în care s-au opărit gogoşarii, se închid
 şi se pun în pături să se răcească încet.
Când s-au răcit complet se aşeată în cămară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu