Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

vineri, 11 iunie 2010

PETALE DE TRANDAFIR CONSERVATE




Saptamana trecuta am fost la mama in oraselul copilariei mele.
Trandafirii de dulceata tocmai infloreau, asa ca am profitat de ocazie sa-mi conserv petalele de trandafir din primele flori culese in anul acesta.
Asa arata trandafirul de dulceata, creste sub forma de tufa, si este foarte aromat.






Mama, la 79 de ani, culegand trandafirul

Florile, aduse acasa:


Alegerea petalelor:

Pentru dulceata, sirop, serbet se folosesc numai petalele de trandafir, fara stamine si fara partea alba de la baza petalei.
Pentru aceasta florile, care trebuiesc culese dimineata, dupa ce s-a ridicat roua, se apuca cu mana stanga de petale si cu o foarfeca se inlatura staminele si partea alba, asa cum face mama in imagine.





Se pun intr-un vas smaltuit:

Dupa ce s-au ales toate petalele, se rastoarna pe masa si se scutura pentru a indeparta eventualele stamine care au cazut in timpul taierii


Se mai sorteaza, sa nu aiba petale uscate sau frunzulite

si se pun din nou in vasul smaltuit

Asta ramane dupa curatarea trandafirilor

Peste petalele de la cca 100 de flori se pun 2-3 lingurite de sare de lamaie si 2-3 linguri de zahar

Se freaca petalele cu sarea de lamaie si zaharul

pana incep sa lase zeama (petalele nu se rup prea tare)

Se aeaza in borcane sterilizate, presandu-sa ca sa nu ramana goluri de aer.
Deasupra se aseaza un strat de zahar, iar borcanul se tine le rece (eu mai am de anul trecut si sunt inca foarte aromate si bune)

Petalele astfel conservate se folosesc pentru prepararea dulcetii, a siropului a sebetului sau la aromatizarea diverselor creme si prajituri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu