Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 7 iunie 2009

PUI CU SMANTANA



Astazi, fiind duminica si foarte cald, mi-am adus aminte de duminicile din copilaria mea, cand in special vara, cand puii se faceau numai buni de taiat felul principal era puiul cu smantana. Cum eu nu aveam pui de curte, am pregatit acest fel din pulpe superioare de pui.
Deci pui cu smantana, ca in Moldova:
Ingrediente:
carne de pui
smantana grasa (peste 15% grasime, altfel se "branzeste")
zarzavat de ciorba (morcov,ceapa, pastarnac, etc)
sare si piper


Preparare:
Bucatile de pui se pun la fiert cu apa cat sa acopere carnea si cu sare.
Se spumuieste si se adauga zarzavatul intreg.
Cand a scazut aproape toata apa, iar carnea si zarzavaturile sunt fierte, se scoate zarzavatul si se adauga smantana.


Se lasa sa dea un clocot. Se potriveste de sare si piper.
Se serveste cald, cu mamaliga mai "vartoasa", nu pripita si presarat cu marar fin tocat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu