Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

miercuri, 10 iunie 2009

Panna cotta




Ingrediente reteta
- jumatate de litru de smintina pentru frisca
- jumatate de litru de lapte;
- 200 de grame de zahar pudra;(eu am pus 2 linguri zahar fin)
- 32 de grame de gelatina in folii;(eu am pus 21/2lingurite gelatina granule, dar cred ca era mai bine daca puneam 3 lingurite)
- un paharel de rom si un alt paharel de alt lichior dulce dupa placul inimii (eu am pus lichior de banane), (daca o maninca si copii fara);



Mod de preparare
Laptele se pune intr-o craticioara si se incalzeste fara sa fiarba.
Gelatina se pune in lapte rece si cand s-a umflat se pune la topit in laptele caldut.
In alta craticioara se pune smantina cu zaharul la foc mic si se amesteca pana ce se topeste zaharul, (atentie! nu trebuie sa fiarba).
La sfirsit, cand zaharul s-a topit adaugati lichiorul.
Amestecati continutul celor 2 craticioare si varsati compozitia obtinuta in forma.
Eu am facut 3 sortimente:
-in unele forme am pus capsuni si sirop de capsuni
-in alte forme am pus cirese negre fara samburi si stcurse de zeama
-alte forme le-am lasat goale



puneti citeva ore (cel mai sigur e de la o zi la alta) in frigider.




E foarte simplu de facut, singura problema poate aparea cu cantitatea de gelatina, deci daca e mai putina poate ca budinca sa iasa cam moale, (asa cum mi-a iesi mie).

Le-am ornat dupa cum urmeaza:
cele simple le-am ornat cu sirop caramel (reteta aici:http://gecuza.blogspot.com/2009/05/prajitura-cu-branza-new-york.html) si frunze de ciocolata;



cele cu capsuni le-am lasat in cupe si le-am ornat cu fructe:




iar cele cu cirese le-am ornat cu topping de ciocolata, fulgi de ciocolata alba si bineinteles, cirese



M-am inspirat de aici: http://www.culinar.ro/forum/continut/Retete-in-imagini/4429/Panna-cotta/

Un comentariu: