Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

sâmbătă, 18 aprilie 2009

TRECCIA RUSA



Reteta am "furat-o" de la Laura Adamache (sper sa nu se supere) si o gasiti pas cu pas aici
Eu o sa va scriu reteta si o sa va arat finalul:
Avem nevoie de:
500-600 gr faina(500 daca avem oua mici si 600 daca sunt mari)
20 gr drojdie
250 gr lapte
90 gr zahar
90 gr unt
2 oua intregi
50 gr unt si ceva zahar pentru umplutura
zahar vanilat
alte arome
Pentru umpluturi eu am folosit:
1. nuci, scortisoara si dulceata de trandafiri
2. stafide si fructe confiate (ananas, mango, curmale, caise si smochine) taiate marunt.
Facem o maia din:200-230 gr faina(din faina totala), tot laptele si drojdia stinsa cu o lingurita de miere sau zahar.
O lasam cam o ora sa-si dubleze volumul dupa care adaugam restul ingredientelor asa:zaharul,ouale,untul si la sfarsit restul de faina si aromele.La inceput amestecam cu o lingura de lemn iar cand incepe sa prinda consistenta o lucram cu mana pana devine elastic dar moale. Punem la crescut in mediu ferit de curent cam o ora.
Dupa ce si-a dublat volumul trecem aluatul pe planul de lucru usor infainat si il intindem cu sucitorul fara insa a-l lucra prea mult.
Ungem foaia cu crema de unt(cele 50 gr unt plus zaharul)eu am pus pe prima foaie:
nuci, scortisoara si dulceata de trandafiri si pe a doua stafide si fructe confiate (ananas, mango, curmale, caise si smochine) taiate marunt.
O rulam cu rabdare si taiem un capat(cam 5 cm din care facem trandafirul)
Apoi spintecam ruloul lasand in partea de sus inca 5 cm de aluat netaiat.
Capatul netaiat il rasucim sub cele 2 fasii de aluat(ca la minciunele) si impletim treccia inchizand capatul celalalt cu prima bucatica de aluat taiata.
O asezam in forma unsa cu unt si tapetata cu hartie si o lasam sa creasca pana ajunge la buza formei (eu nu am mai avut rabdare si le-am pus in cuptor imediat cum am terminat)
O ungem cu galbenus amestecat cu putin lapte
O dam la cuptor la 180 grade (cuptor preincalzit) pentru 30-40 minute.
Eu le-am facut joi si le-am taiat azi si erau foarte moi si bune.
Este o reteta de cozonac forte buna si relativ usor de facut, adica nu trebuie framantat foarte mult, ca la cozonacul clasic.
Vi-l recomand cu toata caldura.
Incercati!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu