Nimeni nu-şi va aduce aminte de tine pentru gândurile tale secrete.
•Gabriel Garcia Marquez - ultima scrisoare din “veacul de singurătate”.

duminică, 19 aprilie 2009

COSULET COMESTIBIL PENTRU OUA DE PASTI



Reteta si pozele dupa care m-am inspirat este aici, in plus eu l-am ornat cu nuca de cocos verde

Ingrediente

360 g faina
2 galbenusuri (nu aruncati albusurile ca va pot servi)
100 ml lapte
4 linguri ulei
1 galbenus si 2 linguri lapte pt .decorat

Preparare

1. Facem un aluat din ingrediente, trebuie sa fie gros, daca totusi nu il puteti amesteca mai adaugai o lingura de lapte. Eu am folosit masina de facut paine.
2. Am intins aluatul cu ajutorul sucitorului, insa fiind un aluat foarte elastic o sa fie mai greu, dar nu exagerat. Aveti grija sa obtineti o grosime egala pe toata foaia de aluat, de cca 2-3 mm.
3. Luati un vas de metal sau yena (fara minere) si il acoperiti cu hartie de copt. Ca sa se lipeasca mai bine hartia udati vasul.
4. Taiati fasii de dimensiune egale si le asezati pe fundul vasului la distanta egala, paralele intre ele.
5. Puneti perpendicular alte fasii si le impletiti dupa cum se vede in poza. Cand fundul vasului e acoperit incepeti si impletiti pe margini, daca fasiile sunt prea scurte si nu reusiti sa incojurati tot vasul le lipiti intre ele cu putin albus batut (care a ramas de la aluat).
6. Pe marginea vasului puneti o impletitura din fasii de aluat.
7. Amestecati galbenusul cu cele 2 linguri de lapte si putina sare dupa care ungeti cosuletul.
8. Dam la cuptor cald la 170 C pana se rumeneste.
9. Scoatem din cuptor, lasam la racit cca 10 minute, dupa care cu atentie scoatem cosul de pa vas.
10. Cosuletul e destul de rezistent si se pastreaza chiar si 6 luni (eu mai mult nu l-am tinut).


2 comentarii: